CASA DE AJUTOR RECIPROC ”ION MINCU” VASLUI

duminică, 28 februarie 2016

Comisia de Cenzori

Activitatea COMISIEI DE CENZORI
Comisia de Cenzori din cadrul CAR se alege în cadrul Adunarii Generale si este formată din preşedinte și 2 membri.
Raportează că în baza sarcinilor şi atribuţiilor ce îi revin a efectuat  verificări care au vizat activitatea financiar – gestionară si modul cum s-au desfăşurat aceste activitaţi pentru înfăptuirea hotărârilor Adunarii Generale şi a prevederilor Statutare.

Obiective:
a)    - Documentarea asupra modului de organizare şi funcţionare a CAR 
În cadrul acestei verificări se  urmărește:
- existenţa condiţiilor pentru desfăşurarea activităţii;
- asigurarea securităţii fondurilor;
- asigurarea securităţii documentelor de evidenţă şi a bazei materiale;
- existenţa planului de pază vizat de către poliţia locală;
- existenţa sistemelor de alarmă performante;
- fișele de evidență  a membrilor;
- registrul de intrare-ieşire;
       b) - Existenţa faptică a valorilor materiale şi băneşti
În cadrul acestei verificări se urmărește:
- numerarul existent în casă și disponibilul din contul bancar (BCR),
-  mijloacele fixe și obiectele de inventar,
- conturile de debitori, creditori, etc;
      c) - Constituirea şi utilizarea materialelor băneşti
În cadrul acestei verificări se urmărește:
- dacă există cererile de înscriere, de împrumut şi de retragere;
- corectitudinea încasărilor de la benefeciarii de împrumuturi;
- registrul de casă și extrasele de cont;
         d) - Realitatea, legalitatea, oportunitatea şi sinceritatea operaţiunilor de încasări şi plăţi în numerar; În cadrul acestei verificări se urmărește:
- operaţiunile din registrul de casă şi din extrasul de cont, cu documente justificative anexate;
- statele de plată şi borderourile de reţineri pe stat şi documentele justificative,
- dacă se calculează, se reţin şi se virează impozitele;
- obligaţiile la bugetul asigurărilor sociale, şomaj şi sănătate etc;
          e) -Organizarea şi conducerea evidenţei contabile, concordanţa dintre evidenţa sintetică şi cea analitică, clasarea documentelor. Exercitarea controlului financiar preventive; În cadrul acestei verificări se urmărește:
- folosirea planului de conturi şi a formularelor specifice;
- centralizarea, înregistrarea şi clasarea documentelor în ordinea cronologică a efectuării operaţiunilor;
- numerotarea, îndosarierea documentelor de evidenţă pentru perioadele expirate;
- notele contabile şi conţinutul lor;
          f) - Realitatea datelor înscrise în buget, execuţie bugetară şi bilanţ

Se verifică execuţia bugetară şi bilanţul prin confruntarea conţinutul lor cu datele din evidenţa contabilă, etc. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu